Hoe kun je op een gezonde manier massa opbouwen?

Ik ben 1,94 en weeg 85 kg. Ben atletisch gebouwd, ik zou wel zwaarder willen wegen en meer massa willen hebben. Ik doe laatste tijd ook meer aan gewichten heffen en minder aan conditie sporten, en eet ook meer junkfood. Alleen heb ik het idee dat ik van junkfood meer puistjes krijg, en het meeste vet rond me buik opgeslagen word. Weet iemand toevallig een gezondere manier om lichaamsgewicht aan te komen en meer massa te creeeren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Junkfood gaat inderdaad recht naar je buik, je lijf kan er niks mee en slaat het op als vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen junkfood maar een bepaalde hoeveelheid vetten, eiwitten en koolhydraten uit gezonde bronnen Maar wel boven je onderhoud eten!!! Google eens op "Bulken"

Het beste antwoord

Meer junkfood eten is het slechtste wat je kunt doen. Er zitten geen nuttige voedingsstoffen in, alleen maar vet en veel zout.
Als je op een gezonde manier wilt aankomen, moet je meer krachttraining doen en gezonder eten.

Je lichaam heeft extra eiwitten nodig. Hoeveel wil je wegen? Zorg dat je per dag 1,5 tot 2 gram eiwitten per kg van dat lichaamsgewicht eet.
Stop met junkfood en ga meer volwaardige voeding eten. Eieren, kip, tonijn etc. zijn allemaal goede bronnen van eiwitten.

Cardio zou ik niet helemaal weglaten, wissel krachttraining en cardio een beetje af. En vergeet niet om elke spiergroep te trainen en je spieren ook voldoende rust te geven.

Voor meer info kun je het beste kijken op een bodybuilders forum, of op een site als www.bodyrock.tv
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een + van mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks ben weer wat wijzer geworden.

Andere antwoorden (2)

Weight gainer aanschaffen, deze zijn te koop in oa ; de tuinen .
Gebruiksvoorwaarden staan op de verpakking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen slechte vetten eten om aan te komen zoals ritsuka al zegt en cardio+kracht,maar ik wou eraan toevoegen dat je vooral goede koolhydraten moet nuttigen om in gewicht aan te komen.
Pasta's zoals spaghetti is heel goed daarvoor en ook rijst en aardappels leveren koolhydraten.
als je veel junkfood eet zal je ,je atletisch gebouwde lichaam alleen veranderen in een dik lichaam.